Van beeldbank naar content
Gefeliciteerd met je nieuwe foto's en video's! Om ervoor te zorgen dat je het maximale uit je nieuwe beelden haalt, heb ik een handige gids samengesteld met tips en tricks.

Beeldbank
De foto's zijn met zorg bewerkt zodat jij aan de slag kan met de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Mocht je nog een aanpassing willen, dan kun je dit aangeven in de beeldbank door een opmerking bij de foto te zetten of er zelfs in te tekenen. De beeldbank blijft online staan gedurende onze samenwerking, of bij een eenmalige fotoshoot maximaal één jaar. Zo heb je altijd gemakkelijk toegang tot je foto’s.
Je hebt twee mappen met dezelfde foto's in verschillende formaten:
 Groot formaat: Perfect voor drukwerk of om zelf het formaat aan te passen
 Klein formaat: Ideaal voor online gebruik (1134 x 1701 pixels)
Social media
Om ervoor te zorgen dat je foto's en video's optimaal worden gebruikt, is het belangrijk om rekening te houden met de verschillende formaten per platform.
Voor Instagram werken staande beelden het beste, omdat gebruikers sneller voorbij scrollen bij vierkante of liggende beelden. Bij LinkedIn kun je voor berichten juist het beste liggende afbeeldingen gebruiken. En bij Pinterest gebruik je weer staande beelden.
Mijn 3 tips voor social media:
► Plaats beelden naast elkaar om te zien hoe je feed eruitziet na plaatsing van beelden in een app (bijvoorbeeld Unum) of in een documentje. Ik werk zelf graag met een simpel document in Keynote (PowerPoint voor Mac). Het is heerlijk om zo met foto’s te schuiven tot de perfecte uitstraling is bereikt.
► Werk met een contentkalender om vooruit te plannen en van tevoren te bedenken welke beelden je gaat plaatsen en welke tekst je gaat gebruiken.
► Gebruik Canva om teksten in foto’s te plaatsen. Dit is handig voor het toevoegen van branding of informatieve elementen aan je afbeeldingen.

Website
Nu is de vraag welke foto’s uit de beeldbank je gaat gebruiken op jouw website. Kies foto's die jouw tekst versterken en het beste jouw merkverhaal communiceren. Zorg ervoor dat de foto's visueel bij elkaar passen. Ook hiervoor werk ik graag met Keynote of PowerPoint om de juiste foto’s naast elkaar te plaatsen.
Voor de meeste websites werken de klein formaat foto's goed. Mocht dit bij jouw website niet het geval zijn, vraag dan jouw webdesigner welke fotoformaten het beste passen. Vergeet niet om je SEO te verbeteren door informatieve bestandsnamen te gebruiken (bijvoorbeeld: Orginal_Home_Lampshade) en een alt-tekst toe te voegen (een beschrijving van de afbeelding).

Wat je nog meer kan doen met jouw beelden
De marketingmogelijkheden zijn eindeloos.
Hier zijn 6 opties die jij misschien nog kan benutten:

► Start een blog: Integreer je foto's in een blog om je SEO te verbeteren en jouw (potentiële) klanten te inspireren of te helpen met jouw ervaringen. Haal hier meteen meerdere social media posts uit.
► Ontwerp marketingmateriaal: Gebruik je foto's in verschillende marketingmaterialen, zoals brochures, flyers, visitekaartjes en banners. Professioneel ogende visuals kunnen je marketingcampagnes een boost geven en een consistente merkbeleving creëren.
► Maak Instagram-advertenties met korte video’s: Korte video's zijn perfect voor advertenties. Door de snelheid houden ze de aandacht vast van de kijker en brengen ze jouw boodschap over op een grotere groep.
► Gebruik informatieve beelden om je klanten te helpen: Dit kan variëren van producthandleidingen tot inspiratiebeelden die laten zien hoe je producten gebruikt kunnen worden.
► Hergebruik foto’s op social media: Natuurlijk herhaal je niet elke dag dezelfde foto’s, maar je kunt prima over een half jaar de foto's nog een keer plaatsen op social media. Hergebruik van content is efficiënt en helpt om je boodschap te versterken zonder constant nieuwe content te hoeven maken.
Heb je nog vragen of behoefte aan verdere ondersteuning? Neem gerust contact op!
hello@cynthiazonneveld.nl / +31(0)6 113 265 55
Deze pagina is nieuw!

Ik ben heel erg benieuwd welke informatie jij nog zou willen hebben na jouw fotoshoot. 
Zou jij mij willen helpen door aan te geven aan welke informatie jij behoefte hebt?
Verstuur
Bedankt voor jouw input!